Mnoho občanů, kteří se ocitnou v tíživé životní situaci a potřebují nějakou formu sociální pomoci, naráží na velmi složitý a neprůchodný systém. Zároveň sociální pracovníci a pracovníci úřadů jsou zahlcení velkým množstvím byrokracie a jejich práce tak leckdy není efektivní.

Aplikace Caseman byla vyvinuta pro case management ve sociálních službách. Systém má dvě prostředí – první interní pro zaměstnance s možností administrace a druhou externí pro klienty s možností správy osobních údajů. Zároveň aplikace obsahuje katalog všech poskytovaných služeb, kde jsou evidovány jednotlivé společnosti i provozovny včetně kontaktů.

Sociální pracovníci tak mají veškeré údaje o klientovi na jednom místě v Kartě klienta – samozřejmostí je dvoufázové zabezpečení osobních údajů – a mohou tak efektivně zpracovávat jeho požadavky, mají přehled k jakým došlo intervencím či na jaké návazné služby byl v rámci řešení odkázán. Všechny dokumenty jsou zároveň předvyplněné, což dále šetří čas při zpracování jednotlivých agend.

Klient má v externím rozhraní možnost nahlížet, v jaké fázi řešení jsou jeho požadavky, může pracovat s kalendářem (plánovat či rušit naplánovanou péči a pomoc), ukládat a spravovat dokumenty nebo prostřednictvím elektronického formuláře zažádat o změnu údajů.

Aplikace CaseMan je dobrým příkladem moderní technologie, která má za cíl zefektivnit práci sociálních pracovníků a úředníků a zároveň ulehčit lidem komunikaci s úřady. V plánu je nadále integrace dalších vnitřních procesů úřadu při práci s klienty (sociální pedagogové, bytová komise, bytová kalkulačka), či možnost elektronického podepisování dokumentů (žádosti, smlouvy, dodatky apod.).

Příklad je součástí publikace příkladů dobré praxe Přívětivý úřad obcí III. typu 2023

Více o soutěži zde: Soutěž Přívětivý úřad 2023 – známe vítěze

Foto: Náhled aplikace z archivu města.